Egy kolléga segítségére

Az ember ha munkahelyet vált stresszes napokat él meg, ezt tudjuk jól mind. Nem csak a próbaidő miatt, hanem mert számtalan meg egy akadályon kell keresztül mennie, és mindenhol szeretne megfelelni. Be kell illeszkednie ezentúl egy közösségbe, ami mindig nagy feladat, és az ember sokszor azt sem tudja, hogyan, miként kezdje. Éppen ezért, én már több éve mindig önként jelentkezem betanításra és az új munkavállalók mentoraként is nagyon sokszor nyújtok segítséget, hogy mind szakmai, mind a közösségbe való beilleszkedés tekintetében sikerrel tudjon járni az új ember. Én szeretem ezt csinálni, és mindig ki is derül, hogy szükség van rá, mert még alaphelyzetben sem könnyű egy új embernek érkezni egy munkahelyre, hát még ha történik is vele valamilyen váratlan esemény vagy baleset. Amit persze próbál mindenki eltusolni, mert senki sem szeretne rögtön az első hónapban kellemetlen helyzetekben tündökölni az új kollégák előtt.

A legutolsó ember például a harmadik napon elejtette a céges telefont, és kijelző cserét kellett csináltatnia, amit persze ő maga szeretett volna megtenni és nem céges keretek között, mert nem szerette volna hogy bárki is tudjon róla. Ehhez azonban szüksége volt egy nagyon megbízható huawei szervíz szolgáltatásaira, amiben természetesen én készségesen a segítségére voltam. Így pedig biztonságosan és gyorsan meg tudta oldani a telefon javítását anélkül, hogy bárki tudomást szerzett volna róla. Ilyen helyzetekben jól jön, ha van egy olyan ember a közelben, aki segítségére van az új kollégáknak. Nekem pedig már vállalni sem kell ezt a szerepet, mert mindig rám testálódik már vállalás nélkül is, és én pedig kifejezetten szeretem is ezt így ahogy van.